Vi gick upp vid 7 tiden, pappa kom och hämtade oss och vi åkte hemifrån vid 9 (med ett stopp på salongen först då🙄.)
Allt på Arlanda tar ju alltid lite tid så när vi kom in i loungen hade vi bara ca 1h på oss där, men tiden gick fort iaf🙏🏻.
(null)

Planet gick 12.40 och Flygningen tog sen 1h mindre än beräknad tid så endast 9,5h tog det, Elvira somnade när det var ca 4h kvar och sov i typ 2h. Trots de få sovtimmarna var hon hur snäll och enkel som helst hela flygningen. Vi landade på krabis flygplats ca 04.40 lokal tid och där gick allt jättesmidigt och vi var snabbt ute vid minibussen som skulle ta oss till patbara hamnen. Den bilresan tog 4h och då sov Elvira hela tiden🙌🏻 det hade vi hoppats på redan vid planeringen av den här resan eftersom de är så lång transfer. Vi andra sov iaf 2h så den delen av transfern gick ju sjukt fort ändå 👍🏻.
Sen var sista biten kvar, resan med speedboat som skulle ta 1,5-2h. Den fasade jag mest över -för Elviras skull som inte gillar när det gungar för mkt, jag hade våran resa till Koh Tao -00 i bakhuvudet hela tiden, den skulle oxå ta ca 2h med tog till slut 5h..
Men,, jag fasade i onödan, den här båten var inte gjord i plywood och det var ingen storm med 5meters vågor på havet som ställde till det 😍🙌🏻. Jag hade förberett med postafen och åkajukeband till Elvira, vi använde det i förebyggande syfte men jag tror inte det hade behövts.
Elvira höll sig vaken och satt som ett litet ljus med sin klubba under den resan.

Framme på Koh Lipe 😍🙏🏻
(null)

Vi kom fram ca 11.00, så trots den långa transfern från flygplatsen fick vi ändå nästan en heldag första dagen. Den här ön kan jag konstatera med endast av att ha sett våran strand är den finaste ön som vi varit på i hela Thailand!! Och då har vi ändå varit på många platser och öar. Det är kritvit strand och alldeles turkost vatten🙌🏻 👆🏻 utan filter..

Vi fick vänta lite med incheckningen så under tiden la vi oss vid poolen, Elvira fick sitt efterlängtade bad! Och vi åt första lunchen på vårat hotell (-ananya resort).

Efter lunch fick vi rummen och de va precis lika fina som hemsidan visat.

Vi lämnade av våra handväskor, och sen fortsatte vi hänga vid poolen närmast stranden hela eftermiddagen. Elvira va pigg och glad under hela tiden - men vi väntade bara in bakslaget 😂.
Och det kom lagom till att vi skulle ut å äta middag, medan vi gjorde oss i ordning för kvällen så hade hon på 2 minuter somnat med iPadaden i handen, inte så konstigt!! Då hade hon sovit totalt 5h istället för de vanliga 12h.
💕
Jag tyckte så synd om henne! Men hon satt i sin vagn hela middagen och åt inte mer än några kakor och melonbitar till middag, men en sån här dag får det bli så.
Vi gick upp på "walking street" och åt middag på "crab restaurant", den gatan ligger precis bredvid vårat hotell och var väldigt mysig!! Med flera olika restauranger, stånd och affärer.  (null)

(null)
Jag älskar att få äta alla thairätter man längtat efter, idag checkade jag av fried rice whit chicken och pork whit oystersauce👌🏻👆🏻

Försökte locka Elvira med en sån här middag men inte ens det gick hem den här dagen,

Trots det så blev hon väldigt glad efter att ha fått en ny uppblåsbar svan att leka med i poolen så då fick hon lite ny energi till vägen hem.
Vi somnade på en gång när vi kom hem, före kl 20.00! Men det var SÅ behövligt för oss alla😅