Vi gick upp vid 7 tiden, pappa kom och hĂ€mtade oss och vi Ă„kte hemifrĂ„n vid 9 (med ett stopp pĂ„ salongen först dĂ„đŸ™„.)
Allt pĂ„ Arlanda tar ju alltid lite tid sĂ„ nĂ€r vi kom in i loungen hade vi bara ca 1h pĂ„ oss dĂ€r, men tiden gick fort iafđŸ™đŸ».
(null)

Planet gick 12.40 och Flygningen tog sen 1h mindre Ă€n berĂ€knad tid sĂ„ endast 9,5h tog det, Elvira somnade nĂ€r det var ca 4h kvar och sov i typ 2h. Trots de fĂ„ sovtimmarna var hon hur snĂ€ll och enkel som helst hela flygningen. Vi landade pĂ„ krabis flygplats ca 04.40 lokal tid och dĂ€r gick allt jĂ€ttesmidigt och vi var snabbt ute vid minibussen som skulle ta oss till patbara hamnen. Den bilresan tog 4h och dĂ„ sov Elvira hela tidenđŸ™ŒđŸ» det hade vi hoppats pĂ„ redan vid planeringen av den hĂ€r resan eftersom de Ă€r sĂ„ lĂ„ng transfer. Vi andra sov iaf 2h sĂ„ den delen av transfern gick ju sjukt fort Ă€ndĂ„ đŸ‘đŸ».
Sen var sista biten kvar, resan med speedboat som skulle ta 1,5-2h. Den fasade jag mest över -för Elviras skull som inte gillar nĂ€r det gungar för mkt, jag hade vĂ„ran resa till Koh Tao -00 i bakhuvudet hela tiden, den skulle oxĂ„ ta ca 2h med tog till slut 5h..
Men,, jag fasade i onödan, den hĂ€r bĂ„ten var inte gjord i plywood och det var ingen storm med 5meters vĂ„gor pĂ„ havet som stĂ€llde till det đŸ˜đŸ™ŒđŸ». Jag hade förberett med postafen och Ă„kajukeband till Elvira, vi anvĂ€nde det i förebyggande syfte men jag tror inte det hade behövts.
Elvira höll sig vaken och satt som ett litet ljus med sin klubba under den resan.

Framme pĂ„ Koh Lipe đŸ˜đŸ™đŸ»
(null)

Vi kom fram ca 11.00, sĂ„ trots den lĂ„nga transfern frĂ„n flygplatsen fick vi Ă€ndĂ„ nĂ€stan en heldag första dagen. Den hĂ€r ön kan jag konstatera med endast av att ha sett vĂ„ran strand Ă€r den finaste ön som vi varit pĂ„ i hela Thailand!! Och dĂ„ har vi Ă€ndĂ„ varit pĂ„ mĂ„nga platser och öar. Det Ă€r kritvit strand och alldeles turkost vattenđŸ™ŒđŸ» đŸ‘†đŸ» utan filter..

Vi fick vĂ€nta lite med incheckningen sĂ„ under tiden la vi oss vid poolen, Elvira fick sitt efterlĂ€ngtade bad! Och vi Ă„t första lunchen pĂ„ vĂ„rat hotell (-ananya resort).

Efter lunch fick vi rummen och de va precis lika fina som hemsidan visat.

Vi lĂ€mnade av vĂ„ra handvĂ€skor, och sen fortsatte vi hĂ€nga vid poolen nĂ€rmast stranden hela eftermiddagen. Elvira va pigg och glad under hela tiden - men vi vĂ€ntade bara in bakslaget 😂.
Och det kom lagom till att vi skulle ut Ä Àta middag, medan vi gjorde oss i ordning för kvÀllen sÄ hade hon pÄ 2 minuter somnat med iPadaden i handen, inte sÄ konstigt!! DÄ hade hon sovit totalt 5h istÀllet för de vanliga 12h.
💕
Jag tyckte sÄ synd om henne! Men hon satt i sin vagn hela middagen och Ät inte mer Àn nÄgra kakor och melonbitar till middag, men en sÄn hÀr dag fÄr det bli sÄ.
Vi gick upp pĂ„ "walking street" och Ă„t middag pĂ„ "crab restaurant", den gatan ligger precis bredvid vĂ„rat hotell och var vĂ€ldigt mysig!! Med flera olika restauranger, stĂ„nd och affĂ€rer.  (null)

(null)
Jag Ă€lskar att fĂ„ Ă€ta alla thairĂ€tter man lĂ€ngtat efter, idag checkade jag av fried rice whit chicken och pork whit oystersauceđŸ‘ŒđŸ»đŸ‘†đŸ»

Försökte locka Elvira med en sÄn hÀr middag men inte ens det gick hem den hÀr dagen,

Trots det sĂ„ blev hon vĂ€ldigt glad efter att ha fĂ„tt en ny uppblĂ„sbar svan att leka med i poolen sĂ„ dĂ„ fick hon lite ny energi till vĂ€gen hem.
Vi somnade pĂ„ en gĂ„ng nĂ€r vi kom hem, före kl 20.00! Men det var SÅ behövligt för oss alla😅