Idag hade vi våran sista utflykt bokad, med samma resebyrå som Udawalawe-utflykten, Buddhi. Vid 09.00 imorse blev vi upphämtade för att åka till blue lagoon 30 min bort. Det var en båttur på en flod där vi fick se olika saker, en alldeles lagom perfekt utflykt med Elvira, vid 12.00 var vi tillbaka på hotellet och kunde hänga vid poolen/stranden resten av dagen. Till kvällen åt vi middag med Saga och hennes "mormor och morfar" som passade henne för kvällen. Elvira var skapligt nöjd under middagen 😅.
(null)
På vägen till blue lagoon stannade chauffören och skänkte pengar och bad vid ett jättefint tempel.
Det är svårt att se på bild, men templet låg på en liten ö precis utanför fastlandet. Och under tsunamin klarade sig det templet helt oskadat
Tsunamiminnesplats
En superstor buddastaty
Sen va vi framme vid kanalen
En väldigt stor varan

🐍

(null)Efter ett tag kom vi fram till ett stort tempel där vi gick iland. Man behövde täcka benen så vi fick på oss såna saronger.

Som toaletterna såg ut för över 1000år sen😅
(null)
I ett rum satt en munk och förklarade hur buddhistiska bibeln var skriven👆🏻 Elvira tyckte han va lite läskig men var ändå nyfiken 😂👇🏻

Han gav oss band som ska ge oss ett friskt och hälsosamt liv - det kommer va jobbigt att ta bort de där bandet😅

Elviras lyckligaste stund var när hon fick hålla i en övergiven apunge. Hon älskar apor.
(null)

Innan vi satte oss i bilen och åkte tillbaka till poolen fick hon se en bebisvaran.

När barnet ändå har en barnvakt så🤷🏼‍♀️💁🏼‍♀️